Det er meget spesielt å møte medlemmer utenfor senteret. Vi som jobber i treningsbransjen blir offentlige personer, og folk er gjerne nysgjerrige på hvordan vi trener og spiser. 

Jeg møter medlemmer på dagligvarebutikker, hvor blikket deres er mer opp i handlekurven min enn på meg. Og de fleste kikker opp på meg å spør om jeg ikke bare spiser sunt - for det er kanskje det inntrykket de har av oss. 

Vi spiser og trener likt som andre mennesker, vi er ikke superhelter og kjempesunne selv om vi jobber på treningssenter. Noen er selvfølgelig verre enn andre, men vi lever helt likt som deg. Vi har kanskje et større fokus på å ha det som en livsstil, og ikke kun i perioder. Vi spiser gjevnt over, og trener regelmessig. Vi er alle forskjellige, noen trener alt for mye, andre alt for lite. Jeg har over lengre tid fått for lite trening, men jeg har nå begynt igjen. Og man merker på hele kroppen hvor mye den trenger det. Det er så viktig, og man kan faktisk kose seg litt ekstra om man også beveger seg. Deilig, ikke sant?

Det er uansett viktig å ikke gå for hardt ut, men heller starte forsiktig slik at det kan bli en livsstil og ikke et ork. 


Idag var første gang på veldig veldig lenge hvor jeg følte presset. Presset om å komme meg skikkelig i form, men kun for min egen del. Jeg kjenner ikke på presset fra omverden, men hele kroppen min skriker etter bevegelse. 

Jeg stod opp 07:45 idag sammen med Liam, slik at vi kunne komme oss opp på trening tidligst mulig. Liam gjorde seg vrang på senteret, men heldigvis var morfar der slik at han kunne bli med han hjem i stedet for å være på barnepassen. Han koste seg derfor hos mormor og morfar med boller og kos. 

Jeg fikk trent uten å tenke på at han ble lei på barnepassen, første gang på lenge at jeg ble uforstyrret. Jeg fikk trent bein, og jeg kunne såvidt gå etterpå. Økta var ikke mer enn 45 minutt, men det for min del var en veldig god start. Jeg kjenner det er ekstra tungt nå når magen har begynt å komme. Det å ta knebøy er ikke lengre det samme, men uansett så er alt bedre enn ingenting. Jeg er fornøyd, og kjenner at dette er noe jeg må gjøre oftere. Det sies at en fødsel også blir lettere om kroppen er trent! 

Nå skal jeg nyte resten av dagen før jeg begynner på jobb klokken 16:00. Liam sover i vognen sin, så jeg får se om jeg får laget meg noe mat og lunsj til jobb. Ønsker alle en god mandag!





 


God kveld!

Jeg ser at implanteter i rumpen er blitt en trend. Det er flere og flere som legger ut at dette er et inngrep som nå er gjennomført. Seriøst. Rumpa de kan du trene opp til å bli minst like flott og fast som den du betaler x antall tusen for. Du ødelegger heller ikke kroppen din på veien! 

Ved enkle grep kan du stramme opp hele kroppen din om du vil. Det tar selvfølgelig litt mer tid enn de 20 minuttene med operasjon, men er det ikke verdt det? Du får en sunn og ikke minst en ren kropp. Det at folk tar den "enkle" veien ut med å operere inn ting som kroppen selv er i stand til å bygge er helt fjernt spør du meg. Rumpa er noe vi alle kan gjør noe med om vi bare gidder. Latskap kalles det. Og tror dere ikke det er svært ubehagelig å ha ballonger i baken? Det høres hverfall ikke noe godt ut spør du meg. Du skal tross alt sitte på rumpa. Det ser også jævla unaturlig ut når man går fra og ha en helt ordinær rumpe til en king size rumpe.. jeg vet ikke jeg, men nei takk. 



Bootylicious kan vi alle bli med litt trening, heia heia!


Hei!  Idag har jeg vært å kjøpt noe nytt til treningsgarderoben, endelig. Jeg går fort lei av det jeg har, og syns det er viktig å oppdatere det som er av og til. Jeg endte opp med en tights fra Reebok og en fra HM. Den fra Rebook kostet kr 379,- og den fra HM 199,-. Det var egentlig ikke de jeg var på jakt etter, men den jeg skulle ha kostet en del mer - og jeg tok meg faktisk ikke råd til å kjøpe den denne måneden. Jeg endte heller opp med to stk til halve prisen av den jeg egentlig skulle ha. Jeg er dødsfornøyd, og gleder meg i hjel til å ta de i bruk. 

Reebok er fra XXL

Hm tights er selvfølgelig fra HM

Adidasgenser er fra XXL












 

I kveld skal jeg på jobb noen timer, da vi skal få filmet senteret vårt av Eivin Netland. Jeg gleder meg allerede til å se resultatet da han er utrolig dyktig! Jeg blir derfor borte fra bloggen noen timer i kveld. Ønsker alle sammen en god mandag, håper den blir like bra som deg!


Hei dere! Som mange vet jobber jeg på treningssenter som instruktør, treningsveileder og resepsjonist. Jeg har fått flere spørsmål ang øvelser og generelle treningstips. Det er også flere som sliter med å finne motivasjon og glede ved trening, der er vi alle av og til - også vi som lever av det. Jeg har selv hatt mange runder med meg selv, og til tider syns jeg trening er helt bånn i bøtta. Jeg vet jeg må og jeg vet hvor utrolig viktig det er for meg selv nå - og senere i livet. Helsen er en ting alle bør prioritere, uansett hvor lite en føler en trenger det eller vil. Alle trenger det, og du vil få mye igjen for det senere. 

Tips til deg som ikke er så motivert 

1. Finn noe som du syns er kjekt, det trenger nødvendigvis ikke være styrketrening. Kanskje gruppetimer, jogging, boksing, svømming - ja det er uendelig mye å velge mellom. 

2. Ikke sett deg sinnsykt mål første uka. Det er ikke noe poeng i å trene 6 ganger i løpet av 7 dager for å få en knall start. Det dreper motivasjonen din når du finner ut at det egentlig ikke går slik du planla. Begynn med 2-3 dager, det er plenty godt nok. Øk heller opp når du har fått det inn i rutinene dine. 

3. Er du en av de som ikke har tid til trening? Unnskyld meg.. men det har du. Du trenger kanskje ikke slumre alarmen 1 time på morningen, du trenger kanskje ikke å se 5 episoder av Gossip Girl før du legger deg. Er det ikke bedre å bruke 1, kun 1 time på trening? Det har alle tid til. 

4. Nye treningsklær er en god motivasjon for min del, freshe farger fra topp til tå. 

5. Planlegg hva du skal gjøre. Gjerne sett deg mål for uken

6. Finn deg en treningspartner. Det er lettere når du har noen som pusher deg, som du også kan pushe andre veien. Det er også mye kjekkere å gå på trening sammen enn alene. 

7. Få deg en treningsplan som ikke er all over the top. Ikke sett for høye krav til deg selv, dette vil også ødelegge om du ikke føler du klarer å gjennomføre. Steg for steg.

8. Til slutt, husk at om du skal se resultater så er kosthold 4/5 av treningen. Du kan lage deg gode og forfristende frokoster, lunsjer og middager. Det er så mye å velge mellom, og det er ikke noe problem å finne noe en liker - GODT. 



 


hits